Yayınlarımız

Eğitim Programları ve Öğretim bilim dalında görev yapan öğretim üyelerinin 2024-2025 yıllarına ilişkin yayınları aşağıda listelenmiştir. 

Öğretim Elemanı

Yayın Yılı

Yayınlar

Doç. Dr. Levent VURAL

2024

Ilgaz Gökhan, Vural Levent, Bağışlayan Buse (2024).  Action research in science education: a systematic review.  Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 12(4), 193-202. (Yayın No: 9386630)

2024

Vural Levent (2024).  Evolutionary Pedagogy: Evolutionary Foundations of Certain Pedagogical Practices and Their Implications in Teaching Processes.  Sınırsız Eğitim ve Araştırma, 9(3), 340-361., Doi: 10.29250/sead.1548887 (Yayın No: 9177265)

2024

Özdemir Derya, Vural Levent (2024).  Sınıf öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve görüşleri.  Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 459-478., Doi: 10.24315/tred.1393449 (Kontrol No: 8910823)

2024

Kaya İrem Gökçe, Vural Levent (2024)  İlköğretim matematik öğretmenlerinin pandemi döneminde yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve öğretim uygulamalarına yönelik tercihleri. Editör: Coşkun İbrahim, Ilgaz Gökhan Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Güncel Konular içinde Paradigma Akademi, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 308, Isbn:978-625-5972-47-7, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 9387671)

2024

Ilgaz Gökhan, Vural Levent (2024) Türkiye yüzyılı maarif modeli’nde tevhid-i tedrisat kanunu ve bir öğretim tasarısı önerisi Editör: Özden Muharrem, Vatansever Erhan, Tekin Gözde Tevhid-i Tedrisatın 100.Yılında Türkiye'de Çağdaş Eğitim içinde, Trakya Üniversitesi yayınevi, , Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 379, Isbn:978-975-374-375-4, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 9375728)

Doç. Dr. Menekşe ESKİCİ

2024

TEVHİD-İ TEDRİSAT’IN 100. YILINDA TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ EĞİTİM Bölüm Adı:  HAYAT BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ OTANTİK ÖĞRENMEYE UYGUNLUĞU, Ulaş Büşra,ESKİCİ MENEKŞE, Yayın Yeri:Trakya Üniversitesi Yayınevi, Editör:ÖZDEN MUHARREM, VATANSEVER ERHAN, TEKİN GÖZDE, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:415, ISBN:978-975-374-375-4,

2024

TEVHİD-İ TEDRİSAT’IN 100. YILINDA TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ EĞİTİM Bölüm Adı: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERS KİTAPLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ, Çiftçi Ahmet,ESKİCİ MENEKŞE, Yayın Yeri:Trakya Üniversitesi Yayınevi, Editör:ÖZDEN MUHARREM, VATANSEVER ERHAN, TEKİN GÖZDE, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:415, ISBN:978-975-374-375-4,

2024

EĞITIM BILIMLERINDE GÜNCEL AKADEMIK ÇALIŞMALAR: ARAŞTIRMA VE TEORI Bölüm Adı: TÜRKİYE’DE ETWİNNİNG İLE İLGİLİ YAPILAN TEZLERİN SİSTEMATİK DERLEMESİ, Ocak Hülya,ESKİCİ MENEKŞE, Yayın Yeri:Eğitim Yayınevi, Editör:ÇAYAK SEMİH, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:188, ISBN:978-625-5971-42-5,

2024

EĞITIM BILIMLERINDE GÜNCEL AKADEMIK ÇALIŞMALAR: ARAŞTIRMA VE TEORI Bölüm Adı: 7. VE 8. SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARININ YARATICILIK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ, Çetin Ünsal Pelin,ESKİCİ MENEKŞE, Yayın Yeri:Eğitim Yayınevi, Editör:ÇAYAK SEMİH, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:188, ISBN:978-625-5971-42-5,

2024

Eğitim Bilimleri Alanında Gelişmeler Bölüm Adı: FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI KAZANIMLARININ SANAL LABORATUVAR UYGULAMALARINA UYGUNLUĞUNUN İNCELENMESİ, Yanardağ Gözde,ESKİCİ MENEKŞE, Yayın Yeri:Platanus Publishing, Editör:DALKILIÇ MEHMET, SOSLU ÖZAY, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:910, ISBN:978-625-6634-64-0,

Doç. Dr. Gökhan ILGAZ

2024

EĞİTİMDE ORYANTİRİNG VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ Bölüm Adı:Oryantiring ve Aktif Öğrenme Teorileri: Eğitimde Uygulamalı Yaklaşımlar ILGAZ GÖKHAN, Yayın Yeri:Vizetek Yayıncılık, Editör:GİRGİN DERYA, ERENOĞLU OYA, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:31, ISBN:978-625-5531-17-9, Bölüm Sayfaları:35 -65

2024

EĞİTİM BİLİMLERİ VE ALAN EĞİTİMİ Güncel Konular Bölüm Adı:ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PROGRAMI TASARIM YAKLAŞIMLARI VE KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI: BATI TRAKYA AZINLIK ÖRNEĞİ, ADIL Bourak,ILGAZ GÖKHAN, Yayın Yeri:Paradigma Akademi Yayınları, Editör:COŞKUN İBRAHİM, ILGAZ GÖKHAN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:19, ISBN:978-625-5972-47-7, Bölüm Sayfaları:269 -288

2024

TEVHİD-İ TEDRİSAT’IN 100. YILINDA TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ EĞİTİM Bölüm Adı:TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU İLE İLGİLİ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ, ILGAZ GÖKHAN, Yayın Yeri:Trakya Üniversitesi, Editör:ÖZDEN MUHARREM, VATANSEVER ERHAN, TEKİN GÖZDE, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:8, ISBN:978-975-374-375-4, Bölüm Sayfaları:28 -36

2024

TEVHİD-İ TEDRİSAT’IN 100. YILINDA TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ EĞİTİM

Bölüm Adı:TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ’NDE TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU VE BİR ÖĞRETİM TASARISI ÖNERİSİ, ILGAZ GÖKHAN,VURAL LEVENT, Yayın Yeri:Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi B Serisi Fen Bilimleri, Editör:ÖZDEN MUHARREM, VATANSEVER ERHAN, TEKİN GÖZDE, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:13, ISBN:978-975-374-375-4, Bölüm Sayfaları:91 -103

2024

EĞİTİM BİLİMLERİ VE ALAN EĞİTİMİ Güncel Konular

Bölüm Adı:FEN ÖĞRETMENLERİNİN PROGRAMLARIN UYGULANMASI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ: TIMSS 2015’TEN KANITLAR, BANYA BAŞ Pınar,ILGAZ GÖKHAN, Yayın Yeri:Paradigma Akademi Yayınları, Editör:COŞKUN İBRAHİM, ILGAZ GÖKHAN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:32, ISBN:978-625-5972-47-7, Bölüm Sayfaları:153 -180

2024

Ilgaz, G., Vural, L., & Bağışlayan, B. (2024). Action research in science education: a systematic review. Journal for the Education of Gifted Young Scientists12(4), 193-202. https://dx.doi.org/10.17478/jegys.1554538

2024

Yavuz, M., & Ilgaz, G. (2024). The Mediating Role of Professional Burnout in the Relationship between Life Satisfaction, Teacher Self-Efficacy and Job Satisfaction of Teachers Working in Inclusive Classrooms. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)8(2), 197-224.

2024

Demir, A. M., & Ilgaz, G. (2024). Analysis of child development undergraduate program: Turkiye case. Journal for the Child Development, Exceptionality and Education, 103-115.

2024

Ilgaz, G. (2024). How is financial literacy predicted by mathematics achievement and mathematics-related affective characteristics?. Educational Research & Implementation1(2), 115-126. https://dx.doi.org/10.14527/edure.2024.08


Eğitim Yönetimi bilim dalında görev yapan öğretim üyelerinin 2024-2025 yıllarına ilişkin yayınları aşağıda listelenmiştir. 

Prof. Dr. Tuncer Bülbül

Alkan, D., BÜLBÜL, T. (2024) "Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Etkili Kullanılmasında Okul Yöneticilerinin Rolü.", Trakya Eğitim Dergisi, 14 (2) pp. 535-551 [TR Dizin] Link    

Tilkioğlu, H., BÜLBÜL, T. (2024) "The Effect of School Administrators' Level of Positive Psychological Capital on School Atmosphere", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44 (3) pp. 1951-1976 Link   

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G., BÜLBÜL, T. (2024) "Roma Children’s Access to Education: Barriers and SupportsFootnote", Journal of Poverty, (0) [ESCI] Link  DOI   

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G., Bulbul, T. (2024) "Roma Children's Access to Education: Barriers and Supports", JOURNAL OF POVERTY, 0 (0) [ESCI] DOI      

BÜLBÜL, T., KURUM-TİRYAKİOĞLU, G. (2024) "Örgütlerde Kayıtsızlık: Nedenleri ve Sonuçları", Kitap: Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Prof. Dr. Kasım Karakütük: Bilime Adanmış 40 Yıla Armağan, Ankara/Türkiye : Ankara Üniversitesi Basımevi, Bölüm Sayfaları: 269 / 287, ISBN: 978-605-136-881-8 

 

Doç. Dr. Gül Kurum Tiryakioğlu

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G., BÜLBÜL, T. (2024) "Roma Children’s Access to Education: Barriers and SupportsFootnote", Journal of Poverty, (0) [ESCI] Link  DOI   

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G., Bulbul, T. (2024) "Roma Children's Access to Education: Barriers and Supports", JOURNAL OF POVERTY, 0 (0) [ESCI] DOI      

Gökmen, E., KURUM-TİRYAKİOĞLU, G. (2024) "KARİYER BASAMAKLARININ ÖZLÜK HAKLARINA ETKİSİ ÜZERİNE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ", Eğitim Yansımaları, 8 (1) pp. 91-106 Link     

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G. (2024) "Roles of the Parents in Online Learning during the COVID-19 Pandemic: A Phenomenological Study", Asian Journal of Distance Education (AsianJDE), 19 (1) pp. 120-141 Link     

Çınkır, Ş., Aydoğdu, Ö., KURUM-TİRYAKİOĞLU, G., Demir, T.G. (2024) "Principals' Views Regarding Syrian Students' Integration to School", Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 8 (1) pp. 1-22 Link      

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G. (2024) "Error management culture in schools and its relationship with teachers psychological withdrawal behaviors", Journal of Pedagogical Research, 8 (2) pp. 113-128 Link  DOI      

Demir, T.G., KURUM-TİRYAKİOĞLU, G., Taşkın, P. (2024) "Fenomen Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi", INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2024 , Türkiye, (Eylül 2024) 

Aydın, G., KURUM-TİRYAKİOĞLU, G. (2024) "ÖĞRETMENLERİN ETKİLİ OKUL KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARI: BİR METAFOR ÇALIŞMASI", Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi , Türkiye, (Mayıs 2024)  

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G., Demir, T.G., Aydın, G. (2024) "Milli Eğitim Taşra Örgütü Yöneticilerinin Rol ve Sorumluluklarını Şube Müdürlerinin Gözünden Yeniden Değerlendirmek", 17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi-UEYK2024 , Türkiye, (Mart 2024) 

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G., Demir, T.G., Bilgesoy, S.G. (2024) "Öğretmenlerin Gözünden Doktora Eğitimi: Beklentiler ve Gerçekler", Uluslararası Eğitim Kongresi , Türkiye, (Eylül 2024) 

BÜLBÜL, T., KURUM-TİRYAKİOĞLU, G. (2024) "Örgütlerde kayıtsızlık: Nedenleri ve sonuçları", Kitap: Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Prof. Dr. Kasım Karakütük: Bilime Adanmış 40 Yıla Armağan, Türkiye : Ankara Üniversitesi, Bölüm Sayfaları: 269 / 288, ISBN: 978 605 136 881 8  

Taşkın, P., KURUM-TİRYAKİOĞLU, G. (2024) "TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ DEĞİŞİMLERİN TEVHÎD-İ TEDRÎSÂT KANUNU BAĞLAMINDA İNCELENMESİ", Kitap: TEVHİD-İ TEDRİSAT’IN 100. YILINDA TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ EĞİTİM, : Trakya Üniversitesi, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978 975 374 375 4 

KURUM-TİRYAKİOĞLU, G. (2024) "Okul Örgütü ve Okul Yöneticiliği", Kitap: TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ, Türkiye : Akademisyen Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 109 / 138, ISBN: 978-625-375-207-1 

  Dr. Öğr. Üyesi Kenan Özdil

ÖZDİL, K. (2024) "The Effects of the Learning Organizations On The Institution Culture", 12th.İnternational Balkan Education And Scince Congress , Burgaz-Nessebar, Bulgaristan, (Eylül 2024

ÖZDİL, K. (2024) "Eğitim Yapılarının Kullanışlılık Durumuna Göre öğretmen görüşleri", 12th.Uluslararası sosyal Bilimler Sempozyumu , Edirne, Türkiye, (Mayıs 2024

ÖZDİL, K. (2024) "Türkiyede Yaşayan Suriyeli MülteciÖğrencilerin Eğitim Sistemindeki Uyum sorunlarıve Etkileri", 12th.Uluslararası sosyal Bilimler eğitimi Sempozyumu / USBES 2024 , Edirne, Türkiye, (Mayıs 2024

ÖZDİL, K. (2024) "Ders denetimi ile ilgili ( Farklı Etnik Gruplardan ) Öğretmen ve Yönetici görüşlerinin Değerlendirilmesi kuzey makedonya örneği", 17th. International Congress On Educational Administration , İstanbul, Türkiye, (Mart 2024

ÖZDİL, K. (2024) "SINIFTA DİSİPLİN", Kitap: SINIF YÖNETİMİ, Ankara/Türkiye : EĞİTEN KİTAP, Bölüm Sayfaları: 14 / , ISBN: 978-605-4757-71-9 

 

Dr. Öğr. Üyesi Yar Ali Mete

METE, Y.A. (2024) "Türkiye ve Singapur’da Eğitim Yönetimi", 17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi-UEYK2024 , İstanbul, Türkiye, (Mart 2024

METE, Y.A. (2024) "Türkiye ve Singapur’da Eğitim Yönetimi", ueyk2024 , İstanbul, Türkiye, (Mart 2024

METE, Y.A. (2024) "FIRSAT EŞİTLİĞİ TEMELİNDE ÖĞRETMEN ATAMA VE YERDEĞİŞTİRME POLİTİKALARI", Kitap: Tevhid-i Tedrisat'ın 100. Yılında Türkiye'de Çağdaş Eğitim, Edirne/Türkiye : TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, Bölüm Sayfaları: 254 / 279, ISBN: 978-975-374-375-4 

Bu içerik 01.02.2025 tarihinde yayınlandı ve toplam 46 kez okundu.